Для чого потрібна предметна фотозйомка

9-8-2020

Сьогодні хотілося б познайомити вас з таким масштабним напрямком у фотографії, як предметна зйомка. Її популярність і затребуваність в наш час складно переоцінити — це і зйомка для каталогів і онлайн-аукціонів, і випуск друкованої продукції на зразок календарів і книг; це всілякі натюрморти і фуд-фотографія.

Чимала частка рекламної продукції припадає саме на предметну зйомку — сегмент складний і вимогливий до якості, де фотограф, досвідчений майстер, показують дійсно вищий пілотаж, створюючи чудові і захоплюючі дух твори. Самі “складні” предмети в такій зйомці – зі скла, з відбиваючими поверхнями. Ще дуже непросто працювати з рідинами. А якщо в сюжет потрібно додати динаміку, реалізуючи це в живу, а не засобами фотошопу… Докладніше дізнатися можна за посиланням стоимость предметной съемки

Мені хочеться, щоб ваше знайомство з «предметкою» почалося з чогось більш доступного, тому далі ми будемо говорити про зйомку на білому тлі. До речі, це ще й популярний напрямок в стокової фотографії. Отже, сьогодні я розповім про те, як знімати на білому тлі (існують терміни для таких зйомок — «під виріз» або «ізолят»), які джерела світла, підкладка і фон вам знадобляться. І звичайно ж матеріал включає в себе рекомендації по установці світла.

У предметній фотографії, як і в інших її напрямках, головне — світло. Навчившись поводитися з ним, можна говорити про становлення фотографа, як фахівця в своїй області, адже саме завдяки грамотній постановці світла є можливість показати предмет в його кращому вигляді, продемонструвати його фактуру, колір.
Якщо візьметеся освоювати “предметку”, вас чекатиме приємний бонус: так як Ваші об’єкти зйомки не будуть вередувати і втомлюватися при тривалих фотосесіях, і до того ж завжди виглядають однаково, гарантуючи передбачуваність результату (це не відноситься до зйомки органіки!)- Ви отримаєте повну свободу в творчому пошуку, скільки б часу це у вас не займало.
А навчившись працювати зі світлом в предметній фотографії, вам буде простіше працювати з людьми. Чому? Та тому, що в обох випадках ви використовуєте світло і світлові схеми.

На мій погляд, починати вивчення “предметки «найкраще зі зйомки» ізолятів” — це фото одного або групи предметів на білому тлі. Найчастіше» ізолят ” використовується для подальшого завантаження на мікростоки (фотобанки) і для різних каталогів. Для “ізоляту” характерний м’який, що заповнює світловий малюнок без густих тіней, з великою глибиною різкості.

Як виглядає набір початківця предметного фотографа? Цифровий фотоапарат, джерело світла, шматок білого ватману і власне сам об’єкт. І їжаку зрозуміло, що це самий-самий мінімум, чим глибше фотограф «занурюється в тему», тим простіше побачити, чого ще не вистачає для роботи. В основному, це стосується різноманітного технічного оснащення. Добре, якщо у вас спочатку є цифрова камера з можливістю зміни оптики, штатив, одна-дві спалахи, стійки і білі парасолі на просвіт. І зовсім добре, якщо у вас є два і більше моноблока з насадками типу софтбокс/октобокс/стрипбокс, відбивачі, якісна оптика з відповідним фокусною відстанню (не створює геометричних спотворень) і т. д.

Для початку в якості підкладки і фону можна використовувати звичайний лист білого ватману формату А1 — благо, коштує він копійки, а за характеристиками цілком відповідає навіть суворим вимогам мікростоков. Хоча просунуті предметники зазвичай не використовують ватман (через низьку зносостійкості), так що відразу усвідомте — паперовий фон це витратний матеріал. В арсеналі Профі-предметника точно є різноманітний пластик, оракал, тканини та інші матеріали для підкладки — як з матовою так і глянсовою робочою поверхнею. Є в арсеналі Профі ще й предметний столик-працювати з ним не дуже зручно, кажу з власного досвіду, зате якщо потрібно посвітити на предмет знизу вгору, крізь матову пластикову підкладку — предметний столик стає незамінним інструментом.

А тепер саме час перейти до зйомки. Для освітлення предмета ми будемо використовувати три спалахи і білі парасольки на просвіт. Дві з них встановлюємо зліва і праворуч від предмета. Потужність імпульсу спалаху, яка зліва, виставляється рази в півтора-два більше, ніж у тій, що праворуч. В такому випадку зліва отримаємо малює світло, а праворуч — заповнює. Можна і навпаки. Зауважу, що без заповнює джерела у вас вийде занадто нерівномірне освітлення предмета, тіні будуть занадто густими. Що стосується потужності спалахів, її краще виставляти індивідуально для кожного предмета, це хороше поле для експериментів. Третю спалах можна встановити ззаду і світити на просвіт фону (див.ілюстрацію).

Не раджу встановлювати предмет зйомки близько до фону – він дає досить сильну засвічення, будучи ще одним джерелом світла і може дати пересвіти по краях предмета.

Тепер ви знаєте, як знімати предмети на білому тлі, використовуючи три-чотири джерела світла.